6097120500 |
Consolidació del Projecte de Comunitats d'Aprenentatge: Resolució dialògica de conflictes |
2016-2017 |
Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
22/9/2016 - 18/5/2017 (30 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Seu Vella |
|
c. Cavallers, 42 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2016 - 22/09/2016 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L'escola porta uns anys desenvolupant el Projecte de Comunitats d'Aprenentatge, amb aquesta FIC es vol aprofundir en un dels aspectes fonamentals de la millora qualitativa, la resolució dialògica de conflictes.
L'activitat es realitza en el marc del Projecte de Direcció de Centre.
|
| |
Objectius |
1. Impulsar la participació deis membres de la comunitat educativa de l'escola per afavorir la resolució dialògica de conflictes.
2. Fomentar les actuacions d'èxits per consolidar la Comunitat d'Aprenentatge.
3. Millorar els resultats educatius del nostre centre amb el suport de les actuacions de la consoli dació de la Comunitat d'Aprenentatge.
4. Fomentar la participació de les famílies en les actuacions d'èxit programades en la fase de consolidació de la Comunitat d'Aprenentatge i per la millora de la cohesió social.
|
| |
Continguts |
- Fase d’autodiagnosi:
El claustre detecta la necessitat d'aprofundir amb un aspecte molt concret de la fase de construcció de la Comunitat d'Aprenentatge, com és la dinamització de la participació de les famílies en les diferents actuacions d'èxit i les activitats programades. S'ha comprovat aquests darrers cursos que no s'han obtingut els resultats satisfactoris esperats i ho hem pogut comprovar amb la recollida de dades pels resultats de l'Acord de Corresponsabilitat i per la fase de diagnosi a l'hora de redactar el nou projecte de Direcció 2016-20.
- Fase de planificació:
Els principals objectius que es valen assolir són, en línies generals, millorar els resultats educatius i millorar la cohesió social. El principal objectiu és implementar dinàmiques transformadores de millora i optimització de la participació de les famílies en el desenvolupament de les actuacions d'èxit, en concret, la resolució dialògica de conflictes.
- Fase de construcció i experimentació:
Valoració de com s'estan resolent els conflictes. Implementació de noves estratègies per la resolució dialògica de conflictes en el nostre centre. Posada en marxa d'aquesta dinàmica per potenciar i millorar la participació i compromís de les famílies. Establiment de noves maneres de treball, especialment la implementació de la comissió de resolució dialògica de conflictes.
- Fase d’avaluació:
Aplicarem els indicadors de seguiment i avaluació per fer una valoració de l'aprofitament de la formació. També es farà una valoració de la tasca feta per l'equip de coordinació i una enquesta dirigida a l'equip del professorat referent a la formació que s'aplica cada curs.
|
| |
Formador/a |
Josepa Guallar Gonzàlez, Carles J. Lleixà Fortuño i Àngels Romeu Rebull (Equip Coordinador)
|
| |
Avaluació |
1. Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
2. Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
3. Definició de línies de treball a seguir per consolidar l'aplicació de la formació rebuda en la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
1. Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
2. Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i transferència immediata.
3. El document de valoració final de centre i l'informe de seguiment dels serveis educatius, amb el vistiplau de la inspecció del centre.
|
| |
Persones destinatàries |
Activitat restringida al professorat de l'Escola Cervantes de Lleida.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
22/09/2016 |
1700 |
1900 |
Sessió 2 |
divendres |
07/10/2016 |
1700 |
1900 |
Sessió 3 |
dijous |
13/10/2016 |
1700 |
1900 |
Sessió 4 |
dijous |
10/11/2016 |
1700 |
1900 |
Sessió 5 |
dijous |
01/12/2016 |
1700 |
1900 |
Sessió 6 |
dijous |
19/01/2017 |
1700 |
1900 |
Sessió 7 |
dijous |
16/02/2017 |
1700 |
1900 |
Sessió 8 |
dijous |
16/03/2017 |
1700 |
1900 |
Sessió 9 |
dijous |
27/04/2017 |
1700 |
1900 |
Sessió 10 |
dijous |
18/05/2017 |
1700 |
1900 |
|
| |